30 d’abr. 2011

Proyecto AGREGA

A través del blog de MisterWong he podido encontrar materiales muy útiles. El trabajo esta realizado por un grupo de asesores para la formación del profesorado en la región de Murcia (Aula de teleformación en Murcia). Estos recursos se encuentran dentro del proyecto Agrega del Ministerio de Educación, que pretende ser una herramienta útil para los maestros a fin de integrar las nuevas tecnologías en el aula.



En el blog encontramos un apartado de "Recursos Educativos en MisterWong". En el apartado de "Infantil" hay varios contenidos para todas las áreas para ser utilizados con la pizarra digital. Me ha gustado especialmente la presentación de los vídeos de inglés, dibujos limpios y claros y además la tipología de letra permite a los más pequeños comprender lo que leen.



Imagen de la web Agrega

26 d’abr. 2011

Pensar en educar i pensar com fer-ho

El passat diumenge Tv3 va emetre el reportatge 30Minuts: "Notes d'Educació" en el que es reflexionava sobre el sistema americà i finlandès i sobre què podríem millorar nosaltres. Les meves conclusions varen ser les següents: Més professionalització, més formació i més inversió donen resultat.

Sóc de l'opinió que a Catalunya invertim poc temps en pensar. Pensar en educar i pensar com fer-ho. Els canvis que fem, el projectes a curt termini són pedaços que posem dia rere dia. Necessitem un canvi d'objectiu. Professionalitzem valorant des de dins la feina dels mestres, creem grups de formació i sobre la inversió....bé, estem de retallades,no? A Finlàndia es considera el mestre un pare de l'aprenentatge i als Estats Units un líder i comunicador professional, perquè no? Mirem, comparem i copiem models que se'ns escaiguin.

Sra. Rigau, necessitem una líder, com en Pep amb el Barça, que ens faci creure que encara que caiguem ens tornarem a aixecar, perquè allò que fem és important i perquè tenim a les nostres mans el futur d'un país.

15 d’abr. 2011

I spy BOTTLE

Qui no ha jugat al joc "I spy with my little eye...".

Doncs remenant per internet he trobat una versió que posaré en practica ben aviat. A més, per aquells que sou pares i mares, és un joc que podeu crear en un dia de pluja. Es tracta de trobar poc a poc els elements dins l'ampolla.

Per fer una I SPY BOTTLE cal:

- 1 ampolla de plàstic
- arròs, sal, llenties (que faran d'emplenament)
- petits tokens o flashcards* que s'hauran de trobar.

(Sobre els tokens o flashcards la varietat és infinita.Podeu fer petits papers plastificats amb paraules, si aprenen a llegir, amb taules de multiplicar, o amb fotos de la familia. )


En l'elaboració seguirem els següents passos:

1. Emplenar l'ampolla de llenties.
2. Tirar-hi els tokens o les flashcards
3. Tancar l'ampolla
4. Sacsejar l'ampollar per tal que els tokens queden camuflats.

La web Chasing Cheerios en presenta unes mostres genials amb el conte Brown Bear, Brown Bear.


10 d’abr. 2011

Vancances d'estiu

Eterna pregunta...què fer amb els fills a les vancances?

D'opcions n'hi ha varies, i per gustos colors. A mi m'agradaria parlar-vos dels Summer Camps. Els Summers Camps són colònies d'estiu amb un teixit anglès. Les colònies d'estiu són un clàssic de tota la vida. El seu secret és ser espais on els infants creixen de forma increíble, creixen com a persones. Durant cinc, deu o quinze dies els vostres fills fan nous amics, comparteixen i sobretot juguen. Paren taula, es fan el llits i tantes altres coses que costen de creure. Si a tot això li sumem la llengua anglesa sempre n'obtindrem beneficis.

Ja fa dos anys vaig treballar com a Directora de Colònies amb Angie Ferrer i Cristina Ugalde. Elles han creat l'empresa de lleure ProjectOnLang. En el seu programa d'estiu presenten els "Summer Camps", entre d'altres. Colònies on la llengua vehicular és l'anglès i amb unes activitats realment divertides (programes de ràdio, gymkanes, obres de teatre,etc...). Jo us les recomano!

ProjectOnLang és una petita empresa que creix a passos de gegant. Compten amb una oferta d'estades a l'estranger per adolescents i també per adults,programes de reciclatge per a mestres i moltes coses més. Els trobareu al Facebook i també a Twitter.

28 de març 2011

Where's Spot?


Eric Hill va escriure fa més de 30 anys un llibre que faria les delícies dels més menuts.

"Where's Spot?" és el primer conte d'una serie on el protagonista és un divertit cadellet. Aquest entremaliat gos té un munt d'aventures en tota la saga de contes: "Spot goes to school", "Spot Birthday Party" i també "Sport goes to the park", entre d'altres.

Amb l'Spot com a mascota podem treballar diferents continguts a través dels seus contes. Conceptes com les preposicions, vocabulari i les relacions familiars són molts dels temes dels que tracten.

Els contes de l'Spot són encantadors però trobo especialment interessant l'opció dels que tenen pestanyes (flip-flap books) per diverses raons: genera molta curiositat , ofereix un moment de pausa i discusió mentre s'explica el conte i dirigeix el vocabulari que es vol explicar.

La Fun with Spot és la web per als nens. Trobem des de jocs, creació d'una història i dibuixos per a pintar. Una pàgina molt complerta. Ara també trobem Spot a L'IPAD. Per saber-ne més clickeu el link.

També hi ha molts videos a Youtube, com el aquest: "Spot learns to count"


26 de març 2011

Van Gogh amb P5

Els alumnes de P5 de l'escola estan treballant el pintor Vincent Van Gogh.

Els nens i nenes ja han portat molta informació i estan molt motivats poer aquest nou projecte. Es treballa la vida del pintor, les seves obres i de de l'esducació plàstica es treballa el seu estil artístic.

Les tutores em van proposar treballar-lo també en anglès i em va semblar una idea fantàstica. Personalment penso que treballar el currículum des de les diferents arees fa que l'alumne aprengui globalment, independentment de la llengua o l'assignatura. Crear lligams entre els coneixements és aprendre i madurar.

D'aquesta manera hem decidit que el projecte de Van Gogh serà interdisciplinar ja que també el treballarem a l'àrea d'anglès.

Mireu aquest Power Point que treballarem amb els nens i nens.
A continuació llisto les WEBS que hem utilitzat per treure informació sobre Van Gogh:

www.mykidsart.com

www.kinderart.com

www.kidskonnect.com

www.xtec.es/~mbardera

21 de març 2011

English songs

Amics,
He fet una troballa interessant per a les classes de llengua. L'adreça de la web és la següent:


La filosofia de la web és enseyar el contingut del currículum a través de les cançons. És una pàgina molt completa. Les classes d'anglès són sovint un espai on la cançó és el medi a través el qual aprenem continguts. A més, les cançons ens ajuden a aconseguir l'atenció dels alumnes sense perdre la veu.
Lidia Jové, formadora del curs on asisteixo, ens la va referenciar. Ella ens va destacar les "Transitions songs", molt útils per els canvis d'activitats.


14 de març 2011

We're going on a Bear Hunt

Treballar una temàtica a través d'un conte és una bona manera d'aprendre anglès. A la classe d'anglès de P5 he treballat el conte "We're going on a Bear Hunt".

El conte és ben simple: una família que va a caçar un ós i per arribar a l'ós passen per diversos "paisatges".Un cop es troben l'ós tenen tanta por que tornen corrents desfent el camí de "paisatges".

A classe hem treballat el vocabulari utilitzant flashcards de la web Kizclub.

A més també hem fet un petit role play utilitzant els materials que ens proposa Schoolnet. Aquesta web fantàstica comparteix unes làmines dels dibuixos dels paisatges.

També es pot fer un "retelling" del conte utilitzant els materials que proposa Making Learning Fun.

Com a activitat complementària es poden treballar els diferent tipus d'óssos que hi ha. Jo he preparat una fitxa adequant material que proposa l'empresa Polka Theatre. Aquesta activitat és escrita, per tant, jo la faria amb 1r de primària.

Tots els materials adaptats els trobareu al meu SlideShare. Feu-hi un click i baixeu-vos-ho.

Per acabar us deixo amb el vídeo del conte representat per Michael Rosen.Espectacular!