26 de març 2011

Van Gogh amb P5

Els alumnes de P5 de l'escola estan treballant el pintor Vincent Van Gogh.

Els nens i nenes ja han portat molta informació i estan molt motivats poer aquest nou projecte. Es treballa la vida del pintor, les seves obres i de de l'esducació plàstica es treballa el seu estil artístic.

Les tutores em van proposar treballar-lo també en anglès i em va semblar una idea fantàstica. Personalment penso que treballar el currículum des de les diferents arees fa que l'alumne aprengui globalment, independentment de la llengua o l'assignatura. Crear lligams entre els coneixements és aprendre i madurar.

D'aquesta manera hem decidit que el projecte de Van Gogh serà interdisciplinar ja que també el treballarem a l'àrea d'anglès.

Mireu aquest Power Point que treballarem amb els nens i nens.
A continuació llisto les WEBS que hem utilitzat per treure informació sobre Van Gogh:

www.mykidsart.com

www.kinderart.com

www.kidskonnect.com

www.xtec.es/~mbardera

21 de març 2011

English songs

Amics,
He fet una troballa interessant per a les classes de llengua. L'adreça de la web és la següent:


La filosofia de la web és enseyar el contingut del currículum a través de les cançons. És una pàgina molt completa. Les classes d'anglès són sovint un espai on la cançó és el medi a través el qual aprenem continguts. A més, les cançons ens ajuden a aconseguir l'atenció dels alumnes sense perdre la veu.
Lidia Jové, formadora del curs on asisteixo, ens la va referenciar. Ella ens va destacar les "Transitions songs", molt útils per els canvis d'activitats.


14 de març 2011

We're going on a Bear Hunt

Treballar una temàtica a través d'un conte és una bona manera d'aprendre anglès. A la classe d'anglès de P5 he treballat el conte "We're going on a Bear Hunt".

El conte és ben simple: una família que va a caçar un ós i per arribar a l'ós passen per diversos "paisatges".Un cop es troben l'ós tenen tanta por que tornen corrents desfent el camí de "paisatges".

A classe hem treballat el vocabulari utilitzant flashcards de la web Kizclub.

A més també hem fet un petit role play utilitzant els materials que ens proposa Schoolnet. Aquesta web fantàstica comparteix unes làmines dels dibuixos dels paisatges.

També es pot fer un "retelling" del conte utilitzant els materials que proposa Making Learning Fun.

Com a activitat complementària es poden treballar els diferent tipus d'óssos que hi ha. Jo he preparat una fitxa adequant material que proposa l'empresa Polka Theatre. Aquesta activitat és escrita, per tant, jo la faria amb 1r de primària.

Tots els materials adaptats els trobareu al meu SlideShare. Feu-hi un click i baixeu-vos-ho.

Per acabar us deixo amb el vídeo del conte representat per Michael Rosen.Espectacular!


7 de març 2011

Nanolliçons d'anglès


Avui toca presentar una web interessant per tots aquells que volgueu saber una mica més d'anglès.

La web MillorInglix va ser creada per Carles Roca ara fa més de dos anys. És una pàgina dirigida a catalans i catalanes que vulguin millorar el seu anglès. Un espai amb "cosetes " d'anglès en diria jo. El més interessant és la manera que hi ha de presentar la informació.

Les nano-lliçons són petits apunts d'informació sobre diferents coses: pronunciació, gramàtica, frases fetes, etc... Els dissabtes hi ha la meva secció preferida: "Els dissabtes a-pun" on es pengen (majoritàriament) anuncis amb un doble joc de paraules angleses. Finalment trobem el guest-star del mes on cada mes hi ha un convidat que fa una petita reflexió de la seva experiència amb l'anglès.

Com ja us deveu imaginar jo sóc de les que penso que l'anglès és una llengua que s'ha de saber. No n'hi ha més! És la llengua que en el futur ens servirà per viatjar, per trobar feina i sobretot per comunicar-nos. El problema s'esdevé quan volem aprendre una llengua quan ja som grans perque la cosa es complica. Llavors la solució més ràpida és aprendre coses útils i que recordem, i tothom sap que recordem més quan allò que aprenem ens ha semblat curiós o divertit. És per això que la web MillorInglix ens ajuda a trobar coses interessants de les que segurament recordarem i guardarem a la memòria sense adonar-nos.

Des d'aquí la meva més sincera enhorabona al Carles, per la feina ben feta, perquè persones com ell ajuden a ampliar el coneixement de la llengua anglesa arreu.

Trobareu també MillorInglix a Facebook i també a Twitter.

5 de març 2011

DOMINO Chain

Qui no ha jugat al domino?
A la classe de llengua anglesa fem activitats orals per potenciar la parla dels alumnes. És per això que he adaptat un joc tradicional per un de nou i molt engrescador.

Les fitxes de domino estan adaptades al vocabulari que hem fet a classe basant-me en els dibuixos de Bugs World. Vosaltres hi podeu posar el vocabulari que més s'avingui: paraules o nombres ( l'he trobat especialment útil per practicar els nombres de l'1 al 20 amb alumnes de 2n) Es tracta de jugar a domino però fer-ho de forma oral.

Aqui en teniu les mostres :-)

18 de febr. 2011

Fomentar la LECTURA

Fa pocs dies va sortir un comunicat on el Departament de Cultura presenta un Pla de Foment de la Lectura. Si senyors! Sembla que ens haurem de posar les piles en això de llegir.

A l'escola estem preocupats per l'expressió escrita. Tot i fer un curset sobre el tema sempre arribem a la mateixa conclusió: Hi ha diversos factors que incideixen en l'expressió escrita i un d'ells és la lectura.

Els beneficis de la lectura són infinits...Ajuda a ampliar el vocabulari, millorar l'expressió oral, i fins i tot potenciar la imaginació i la creativitat. Donem tot això per fet i sovint oblidem maneres de treballar-ho al dia a dia. Adelaida Cabo Pavía ens mostra en el seu treball "Animación a la Lectura" diverses maneres de potenciar la lectura a l'escola. Activitats fora de la rutina que ens ajudaran a crear un gust pels llibres. Jo em quedo amb tres:

IDEES PER POTENCIAR LA LECTURA A L'ESCOLA

1. Setmana del CÒMIC

2. Un llibre, un VIATGE: crear 3 entorns imaginaris diferents a l'escola i que per poder passar d'un món a un altre hagis de segellar el teu passaport lector llegint llibres.

3. La POESIA s'ha escapat: Crear el personatge de la "poesia" i fer que s'escapi per l'escola.


Per treure ferro a l'assumpte us deixo un divertit vídeo que em va passar una companya de l'escola :-)

2 de febr. 2011

Pilotes en comptes de cadires

La setmana passada vaig veure una notícia interessant al TN nit a la 1 de Televisió Espanyola que m'ha fet pensar força.

L'escola Rodolaina de Montellà ha posat en pràctica una iniciativa pionera en el món educatiu. La mestra Núria Borgada s'havia fixat en alumnes molt moguts i que sovint seuen malament. A l'escola van adquirir pilotes medicinals i ara els alumnes de 5è i 6è les utilitzen en comptes de les cadires. L'objectiu d'aquest projecte pioner és per una banda corregir la postura corporal i per l'altre aconseguir que aquests alumnes més moguts a classe es balancegin amb les pilotes aconseguint una sensació de calma. L'alçada de les pilotes medicinals fa que només alumnes a partir de 5è de primària se'n puguin seure i arribar a terra amb els peus.

A mi m'ha fet pensar si és una opció viable, si és funcional a nivell de classe i sobretot si els alumnes no s'engresquen massa amb les noves cadires i es distreuen mentre han de fer feina.


Foto extreta del Diari d'Andorra

1 de febr. 2011

Twitter a l'Escola?

Benvolguts companys i companyes, ja sóc una piuladora més! Qui ho hauria dit! Potser l'insistència d'@orillevat, o potser perquè cada cop més m'adono de la importància que tenen les noves tecnologies a l'aula han fet que jo em fes un Twitter.

Jo de moment diferencio entre Primària i Secundària. La meva experiència em diu que a Primària les noves tecnologies són, ara per ara, les Smart Boards. Tot i així hi ha un munt de mestres a les xarxes com Twitter (#educació o #docents) o Facebook (grup de "docentes") que comparteixen tots els seus coneixements i el més important, intercanvien opinions i bones pràctiques. Fins i tot s'estan creant Wikis amb directoris per docents: Twitter4teachers i EduTwitter, ambdós parlen de microblogs i de com aplicar les xarxes socials a l'aula.

Ara bé, a la secundària ja es poden començar a posar en pràctica l'ús de les xarxes socials i les noves tecnologies a l'aula i amb els alumnes. A la web SmartBlogs Liz Perman fa referència a la xerrada i mètodes de Kathy Schrock. Cliqueu aquí per veure els tutorials. Amb alumnes de secundària es pot treballar: personatges històrics, escriure una història entre tots, o practicar les llengües estrangeres entre molts d'altres exemples.