30 de maig 2011

ELMER

Elmer és un elefant eixerit!

David McKee, l'any 1989 va escriure un conte que perduraria en el temps. "ELMER, the Patchwork Elephant".

Al curs de formació que he fet enguany hem realitzat una unitat didàctica al voltant del conte de l'ELMER. Amb el grup de treball ens hem adonat del munt de coses que es poden treballar a l'educació infantil amb el conte: continguts acadèmics ( vocabulari, els colors i conceptes com big o small) i continguts intercurriculars (matemàtiques, el respecte i la diversitat).

Hi ha escoles on l'Elmer els acompany tot l'any com un amic més de classe.

Us deixo les propostes de treball: Unitat didàctica, Video i fitxes.



27 de maig 2011

SCIENCE TALES

Com ja vaig escriure fa uns dies estic cercant materials per al curs vinent. Avui toquen les Ciències.

Les grans editorials angleses com MacMillan, Oxford o Burlington ja tenen la versió anglesa del llibre de "medi". Les editorials presenten llibres molt complets però que al meu parer, ara per ara, estan fora de l'abast de les classes reals a l'escola pública (o com a mínim de la meva). A mi em ve de gust fer petites incursions per provar que és el CLIL i de mica en mica aniré dominant més el tema per un dia acabar podent fer totes les ciències en anglès.

Utilitzant la mateixa pàgina que en el post "Math Tales", us adjunto els meus contes preferits per començar a treballar les ciències a la classe d'anglès.

Recordo que el recurs està extret de la pàgina d'internet "Stories bookshop", ubicada a Australia que presenta un recull molt interessant de possibles contes que presenten continguts de ciències. Us en deixo la meva selecció. Si en voleu veure tota la relació cliqueu aquí.


Eric Carle
1987
Explains the propogation of seeds. Some drift to very hot and very cold places, and they do not grow, but the tiny seed grows throughout winter, spring, summer and autumn to become a flower.



Eric Carle
1984
Why do spiders spin webs? She ignores the farm animals who try to distract her, and her diligence pays off in the end.


Eric Carle
1969
Shows the life cycle of a caterpillar (though his diet isn't exactly scientifically accurate!)




25 de maig 2011

MATH TALES

Recentment he estat buscant activitats per fer relacionant les matemàtiques i l'anglès. De ben segur que hi ha moltes maneres de poder treballar les matemàtiques però n'hi ha una que a mi m'agrada especialment: els contes.

Treballar les matemàtiques a través d'un conte significa integrar-les en un context amb sentit.

La pàgina d'internet "Stories bookshop", ubicada a Australia, presenta un recull molt interessant de possibles contes que presenten continguts matemàtics. Us en deixo la meva selecció. Si en voleu veure tota la relació cliqueu aquí.



Eric Hill
1980
Positional language in a lift the flap book. Spot's mum is trying to find him for
dinner- where could he be hiding?


Mark Carthew
Illustrated by Mini Goss
2007
Utilises counting skills as one by one, the little owls start playing a game of hide and seek with other forest animals


Eric Carle
2005
Explores numbers, directions, opposites, geography, animals and more in an extraordinary interactive picture book based on a true story.


Elinor Pinczes
1993
The 100 ants are heading for a picnic. To go faster they change to two rows of 50, then 4 lines of 25, then 10 lines of 10, but they are too slow!


Eric Carle
1994
A classroom favourite. Reinforces the days of the week by looking at what the animals eat on each day. Based on the song of the same name.

19 de maig 2011

What's the time Mr.Wolf?

Mai hagués pensat que segurament l'origen d'aquest joc vingués d'una cançó d'un grup musical.

"What's the time Mr.Wolf?" és un joc per jugar al pati, per practicar els nombres i, el més important, per aprendre a jugar en un altre idioma.

Si no l'heu provat mai és interessant i als nens i nenes els agrada molt. És una variant del "nostre" picaparet. Un alumne ha de fer de Mr.Wolf i es posa de cara a la pared. La resta pregunta "What's the time Mr.wolf?. Llavors serà quan el Mr.Wolf dirà: It's ________(number) o'clock. Els nens i nenes avançaran tantes passes com el nombre que hagi dit. El primer que toqui al Mr.Wolf....que corri! El llop té molta gana i segur que enxampa a algú.


Per saber-ne més sobre el joc podeu clickar aquí o bé a les il·lustracions. Els abaix esmentats són contes relacionats amb el joc.


17 de maig 2011

Who took the cookie?

Avui us deixo una cançó molt divertida. És un joc de cercle i SupersimpleSongs ens en fa una demostració excel·lent.
Cantant-la amb els nens i nenes he descobert que hi ha una versió similar en català que es titula "Qui s'ha pixat en el sac de dormir", i sembla que és popular! Jo em quedo amb la versió anglesa.

Per cantar-la posem la "Cookie jar" al mig del cercle i tenim una "cookie" feta de flashcard.

9 de maig 2011

Eines per escriure

A l'escola ens aturem poc alhora d'escriure textos en anglès amb els alumnes. Els alumnes de CM i CS haurien de ser capaços d'escriure petits textos relacionats amb centres d'interès de la seva edat.

Internet ens ofereix un munt de programes per fer de l'escriptura un medi de comunicar coses que ens inquieten, des de una història inventada, una recepta o fins i tot un còmic.

Us deixo alguns recursos que podeu trobar a la xarxa. Els he trobat a gràcies ala web "Cool Tools for Schools".





4 de maig 2011

Tutti Frutti GAME


Aquest és un joc molt simple que engresca molt als nens i nenes. Amb el joc es pot practicar vocabulari sobre tots els temes que es vulgui. El vaig aprendre de la mà d'Isabel Turón al curset d'anglès a l'Educació Infantil.

Jo el vaig fer per practicar els colors amb els alumnes de P5. Es tracta d'agafar cartolines de colors tallades en tiretes i plastificar-les. De cada color hi hauria d'haver unes 3 com a mínim.

Per jugar-hi cal fer un cercle amb cadires per tots els nens. Tothom s'asseurà amb la seva tireta de paper a la mà. Només una persona no tindrà cadira...ohhhhh....llavors és quan començarà el joc.Per poder seure el nen o nena que sigui al mig haurà de dir un color (o un dels items de vocabulari que treballem). Els nens i nenes que tinguin aquell color hauran d'aixecar-se i buscar un altre cadira lliure.

Quan ja dominin això, és quan introduïm un grau de dificultat més. De tant en tant (això és important) els alumnes podran dir "Tutti Frutti" i això voldrà dir que tothom deixa la tireta de color a la cadira, el nen del mig la deixarà a terra, i tots hauran de buscar un nou lloc. D'aquesta manera no només es practica un color sinó que s'han de practicar de diferents.