28 de març 2011

Where's Spot?


Eric Hill va escriure fa més de 30 anys un llibre que faria les delícies dels més menuts.

"Where's Spot?" és el primer conte d'una serie on el protagonista és un divertit cadellet. Aquest entremaliat gos té un munt d'aventures en tota la saga de contes: "Spot goes to school", "Spot Birthday Party" i també "Sport goes to the park", entre d'altres.

Amb l'Spot com a mascota podem treballar diferents continguts a través dels seus contes. Conceptes com les preposicions, vocabulari i les relacions familiars són molts dels temes dels que tracten.

Els contes de l'Spot són encantadors però trobo especialment interessant l'opció dels que tenen pestanyes (flip-flap books) per diverses raons: genera molta curiositat , ofereix un moment de pausa i discusió mentre s'explica el conte i dirigeix el vocabulari que es vol explicar.

La Fun with Spot és la web per als nens. Trobem des de jocs, creació d'una història i dibuixos per a pintar. Una pàgina molt complerta. Ara també trobem Spot a L'IPAD. Per saber-ne més clickeu el link.

També hi ha molts videos a Youtube, com el aquest: "Spot learns to count"


26 de març 2011

Van Gogh amb P5

Els alumnes de P5 de l'escola estan treballant el pintor Vincent Van Gogh.

Els nens i nenes ja han portat molta informació i estan molt motivats poer aquest nou projecte. Es treballa la vida del pintor, les seves obres i de de l'esducació plàstica es treballa el seu estil artístic.

Les tutores em van proposar treballar-lo també en anglès i em va semblar una idea fantàstica. Personalment penso que treballar el currículum des de les diferents arees fa que l'alumne aprengui globalment, independentment de la llengua o l'assignatura. Crear lligams entre els coneixements és aprendre i madurar.

D'aquesta manera hem decidit que el projecte de Van Gogh serà interdisciplinar ja que també el treballarem a l'àrea d'anglès.

Mireu aquest Power Point que treballarem amb els nens i nens.
A continuació llisto les WEBS que hem utilitzat per treure informació sobre Van Gogh:

www.mykidsart.com

www.kinderart.com

www.kidskonnect.com

www.xtec.es/~mbardera

21 de març 2011

English songs

Amics,
He fet una troballa interessant per a les classes de llengua. L'adreça de la web és la següent:


La filosofia de la web és enseyar el contingut del currículum a través de les cançons. És una pàgina molt completa. Les classes d'anglès són sovint un espai on la cançó és el medi a través el qual aprenem continguts. A més, les cançons ens ajuden a aconseguir l'atenció dels alumnes sense perdre la veu.
Lidia Jové, formadora del curs on asisteixo, ens la va referenciar. Ella ens va destacar les "Transitions songs", molt útils per els canvis d'activitats.


14 de març 2011

We're going on a Bear Hunt

Treballar una temàtica a través d'un conte és una bona manera d'aprendre anglès. A la classe d'anglès de P5 he treballat el conte "We're going on a Bear Hunt".

El conte és ben simple: una família que va a caçar un ós i per arribar a l'ós passen per diversos "paisatges".Un cop es troben l'ós tenen tanta por que tornen corrents desfent el camí de "paisatges".

A classe hem treballat el vocabulari utilitzant flashcards de la web Kizclub.

A més també hem fet un petit role play utilitzant els materials que ens proposa Schoolnet. Aquesta web fantàstica comparteix unes làmines dels dibuixos dels paisatges.

També es pot fer un "retelling" del conte utilitzant els materials que proposa Making Learning Fun.

Com a activitat complementària es poden treballar els diferent tipus d'óssos que hi ha. Jo he preparat una fitxa adequant material que proposa l'empresa Polka Theatre. Aquesta activitat és escrita, per tant, jo la faria amb 1r de primària.

Tots els materials adaptats els trobareu al meu SlideShare. Feu-hi un click i baixeu-vos-ho.

Per acabar us deixo amb el vídeo del conte representat per Michael Rosen.Espectacular!


7 de març 2011

Nanolliçons d'anglès


Avui toca presentar una web interessant per tots aquells que volgueu saber una mica més d'anglès.

La web MillorInglix va ser creada per Carles Roca ara fa més de dos anys. És una pàgina dirigida a catalans i catalanes que vulguin millorar el seu anglès. Un espai amb "cosetes " d'anglès en diria jo. El més interessant és la manera que hi ha de presentar la informació.

Les nano-lliçons són petits apunts d'informació sobre diferents coses: pronunciació, gramàtica, frases fetes, etc... Els dissabtes hi ha la meva secció preferida: "Els dissabtes a-pun" on es pengen (majoritàriament) anuncis amb un doble joc de paraules angleses. Finalment trobem el guest-star del mes on cada mes hi ha un convidat que fa una petita reflexió de la seva experiència amb l'anglès.

Com ja us deveu imaginar jo sóc de les que penso que l'anglès és una llengua que s'ha de saber. No n'hi ha més! És la llengua que en el futur ens servirà per viatjar, per trobar feina i sobretot per comunicar-nos. El problema s'esdevé quan volem aprendre una llengua quan ja som grans perque la cosa es complica. Llavors la solució més ràpida és aprendre coses útils i que recordem, i tothom sap que recordem més quan allò que aprenem ens ha semblat curiós o divertit. És per això que la web MillorInglix ens ajuda a trobar coses interessants de les que segurament recordarem i guardarem a la memòria sense adonar-nos.

Des d'aquí la meva més sincera enhorabona al Carles, per la feina ben feta, perquè persones com ell ajuden a ampliar el coneixement de la llengua anglesa arreu.

Trobareu també MillorInglix a Facebook i també a Twitter.

5 de març 2011

DOMINO Chain

Qui no ha jugat al domino?
A la classe de llengua anglesa fem activitats orals per potenciar la parla dels alumnes. És per això que he adaptat un joc tradicional per un de nou i molt engrescador.

Les fitxes de domino estan adaptades al vocabulari que hem fet a classe basant-me en els dibuixos de Bugs World. Vosaltres hi podeu posar el vocabulari que més s'avingui: paraules o nombres ( l'he trobat especialment útil per practicar els nombres de l'1 al 20 amb alumnes de 2n) Es tracta de jugar a domino però fer-ho de forma oral.

Aqui en teniu les mostres :-)